יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

האם נשים רוצות משרות אם



לימודי אם ומשרות אם
לאחרונה נוכח דיון ער מול מכללות ללימוד הוראה, מקצוע שכיום נתפס ומנותב כנשי, האם להתיר הבאת תינוקות לשיעורים הנלמדים. מצד אחד כאשר מקצוע ההוראה נכלל ברשימת משרות אם טיפוסיות, וכאשר רוב הסטודנטיות להוראה הן נשים צעירות, יהיה זה אקט כביכול פמיניסטי לאפשר להן הן ללדת אם ירצו והן ללמוד ולהשיג להן מקצוע. מצד שני, גם כאשר מדובר על משרות אם, לא קל ללמד סטודנטיות ביחד עם התינוקות שלהן, והוראה, משרת אם או לא, היא מקצוע חשוב כל כך, שכדאי ללמוד וללמד אותו בתנאים הטובים והמכבדים ביותר, וגם זו היא תפיסה פמיניסטית.

משרות אם לצד משרות אב
סטודנטיות רבות להוראה היו מעדיפות שההיתר לא יותר, מאחר שאמנם הוא מקל עליהן ועל בחירתן, אך למעשה הוא מקבע אותן בתפקיד ההורה המטפל היחיד כמעט, כי אם להן יותר להביא את התינוק לעבודה או ללימודים, זו תהפוך להיות ברירת המחדל הבלתי שיוויונית.
משרות אם הינן משרות שמאפשרות לאמהות לצאת לעבוד. משרות אם מתחשבות בתפקידהן של האמהות, ומאפשרות תנאים שיאפשרו להן להיות אמהות עובדות באופן מתחשב. מצד אחד משרות אם מהוות רגישות תעסוקתית מבורכת ומן הצד השני, משרות אם שכאלו גם משמרות מצב קיים, שבו אף אחד לא יעלה על דעתו משרות אב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה